madickens

Alla inlägg under september 2010

Av Gun - 20 september 2010 15:14

Idag var det åter Måndagspromenad,  och en ny vecka som är ett oskrivet blad .

Jag är så tacksam och glad att få tillhöra denna fanastiska grupp tjejer som träffas varje måndag och startar veckan i skogen tillsammans med våra hundar,

Bilderna får tala för sig själv, och ni förstår hur bra man mår både under och efter en sån här promenad vid havet och i skogen.

                                           

När vi kom tillbaka till parkeringen skildes vi alla åt.

Just innan jag skulle åka  träffade jag en matte med en Rottweiler som inte tillhörde vår grupp, och de blev full fart med lek oh bus på hundarna, sen kom det en matte som hade en Tax och så var de fyra stycken som lekte, efter det  kom en matte till som hade en svart mellan schnauzer (kan inte stava det )och så var de fem glada hundar som lekte busade och badade.Och därefter kom regnet så då skildes vi alla åt nöjda och tillfreds med oss själva .

Tack allihopa som gjorde min Måndag till ytterligare ett trevligt minne.

      

Av Gun - 19 september 2010 17:53

I Lördags var vi hela familjen på en liten inoff. utställning i Partilleoch ställde Liisabet hon fick fin fin kritik av en domare som kunde Boxer bla. Det var roligt. Sen var jag och tittade på barbarnet som red ett  4-årigt sto på en kvalomgång till 4-årschampionatet som gick på KRK. Hästens poäng räckte sen till ytterligare en bedömning på Söndagen. De var då ca:30 ekipage kvar (av 65) som gick vidare.

På Söndagen skulle  7 hästar med allra bäst kvalifikationer tas ut för ytterligare bedömning på Flyinge i Skåne.

Tyvärr kom hästen på en tionde plats i bedömningen, som var hästens ridbarhet och hoppteknik, men med en felfri runda var mitt barnbarn ändå nöjd med helgens aktivitet. Och att bli bedömd av Maria Gretcher var väldigt stort och häftigt.

Jag tog en bild

 på honom och hästen medan de stod och väntade på att bli hämtade av hästens ägare .

 

På Söndagen  var vi i skogen och tränade Rapport med våra hundar tillsammns med 2 andra par. Vi var 6 två-benta och 6 fyr-benta. Jättekul.fast det regnade lite grann så gillade hundarna sig väldigt mycke.

Sen när vi kom hem var vi trötta allihop.

Liisa sover sött.    

 

Madicken är bara sööööööt.... hela tiden   

   

Liisa och Pjäzen.   

  

Vår lilla Skvätten .  

Av Gun - 13 september 2010 16:39

Idag på morgonen packade jag vår lilla ryggsäck med kaffe + macka och lite hundgodis sen med bilens hjälp tog jag oss till ett naturreservat i Särö.

Vi var först jag och mina dogs, efter en stund hade hela gruppen med promtanter och deras hundar anlänt.

Det var en sån där fin höstdag med sol och vita moln, och vi vandrade ut i skogen på en långrad 16 hundar i olika raser och åldrar, efter en liten stund sprang  alla hundarna lösa.

Halvägs på vår runda satte vi oss och fikade i solen,och njöt i det fina vädret en del tog lite foto, så gjorde även jag ... filmade även vår grupp men den ligger på Facebook eftersom jag inte vet hur man gör för att ladda upp film på bloggen .

När klockan var 12.00 var vi tillbaks på parkeringen och en ny vecka hade startat för oss prometanter och våra hundar.

      

Detta är Bordercollien Nappe som är den som alltid tar  "täten" på våra promenader.Madicken och Liiisabet kan ibland följa tätt efter honom  men kommer oftast ganska fort tillbaks för att kolla om jag är med.

Av Gun - 7 september 2010 12:59

  

Sötaste sötaste Madicken.  .

  

Min finfina vakthund, LOVE YOU TO   

Av Gun - 4 september 2010 20:15

            

Av Gun - 4 september 2010 17:49

Efter morgonens bestyr pockade mina hundar på att få bli aktiverade, eftersom det var fint väder så bestämde jag mig för att åka till havet idag igen.

Med ryggsäcken packad med fika och hundgodis så åkte vi ,eftersom temeraturen i havet  tillåter vattenlekar, så är det perfekt aktivetet för hundarna ett tag till i höst, sen får det bli skogen igen när ormarna har gått till vila för vintern, det är mycket huggorm vid havet så man får vara försiktig med hundarna när man går ned till vattnet. 

  

  

    

               

     

Hej och tack för idag. 

Av Gun - 2 september 2010 11:00

Igår åkte jag med hundarna till havet eftersom det var en fin solig dag   och jag behövde tänka och sen "rensa" bort en del  tankar och känslor.

 Jag skrev i sanden sådant som  sårade och tyngde mig oerhört mycket.

 Kände sen i samma stund som hundarna rusade över det jag skrivit ned,  och   senare när en våg och tog med sig resterna av orden  ut i det oändliga havet, att nu är det borta ..... 

  

         

Ingen i hela världen kan "ge" utan att kräva något tillbaka

  

  som mina älskade hundar .


Ovido - Quiz & Flashcards