madickens

Alla inlägg under oktober 2010

Av Gun - 18 oktober 2010 16:34

Ja så var det Måndag igen, vi är uppe vid 5.30 och konstaterar att en liten stund till på örat gör ingen lessen, så vi lägger oss och sätter kl. på 6.30 och somnar om....... kl. ringer och då är det allvar.. upp och fullfart med morgonbestyren............ 6 katter som ska mat och och rena vattenskålar +rengjord katt toalett allra först....

sen hundarna... samma som katterna men toaletten är numera på utsidan  ...Liisabet har blivit stor (som tur är).

Sen var det min tur.... duschen,....frukost... flinger med Youghurt och kaffe ,sen packa ryggan:

kamera  kaffe och smörgås+sittunderlag till mig, vatten till dogsen +liten macka till dem + badhanduk och hundtäcke .

mina jackfickor fylldes med hundgodis, kängerna på och så är vi klara för att köra  iväg till hundpromenaden.....  Som idag gick på Tjolöholm.

Jag var först sen kom resten av prometanterna vi var,9 mattar+ 14 hundar  som promenerade iväg idag.

   

                   

                                             

    Ja detta var allt för denna gången hälsar Madicken och Liisabet till Solgerd !                                  

Av Gun - 13 oktober 2010 13:32

Idag har jag tittat på bilder på hundarna som jag tog för ett bra tag sedan.

Och kom på att det är hög tid att sätta på reflexvästarna när dom går ut på kvällen, Liisabet har ju givetvis vuxit ur sin sen förra vintern , så de blir att investera i en ny till henne.      

Madicken ska ochså få en ny reflexväst !

      

Hej då för denna gången !  

Av Gun - 2 oktober 2010 13:06

    

 Det sägs att sanna vänner kan ha långa perioder utan att prata med varandra, och utan att ifråga sätta vänskapen. Med dessa vänner känns det som att vi pratade igår, oavsett hur lång tid som har gått eller hur långt avståndet är mellan oss . Jag har förmånen at ha fler sådana goa vänner...

Det kallar jag riktig och kravlös vänskap.  

        

Av Gun - 2 oktober 2010 11:59

Jag har varit på Tånga Hed på Boxerläger från fredag till söndag .

jag valde att ta med bara en hund och det blev Madicken som fick följa med.

När vi kom dit var det fint väder och så hoppades jag det skulle förbli över helgen.... men icke,

  

jag blev tilltelad att deltaga i en "sökgrupp" och det kändes kul och spännande eftersom vi inte gjort det tidigare.

Lördag morgon regnade det när vi gick upp och efter frukost i "mässen" packade vi ner kaffetermosar och grillkorv med tillbehör +engångsgrill ...sen bar det ut i skogen på Remminge militärområde.....och det regnade . väl framme på platsen där vi skulle utöva sök träningen och vi kommit ur bilarna var det skjutövning i närheten det var gevär skott  som aldrig tycktes ta slut, strax uppenbarade det sig en jägare med bössa över armen och attityd så man blev lite rädd han ifråga satte om och hur vi hade tillstånd att vistas på militärområdet, men efter en stund var han riktigt trevlig när vi hade rett ut vilket tillstånd vi hade för att vistas inom området ...och så regnade det .

  

Vi fick lära oss  "sök" från grunden det var roligt och alla hundarna älskade det .....och det regnade ,

vid 14.30 hade alla hundarna fått delaga och det var dags för lite mat, vi tände grillen ........och det regnade ..............................när vi började äta en stund senare REGNADE DET INTE.

Efter lunchen var det dags för uppletande och det tycker Madicken är det roligaste som hon vet att göra......så regnade det igen...

Vi åkte hem till Tånga framåt 17.00 tiden ....och det regnade . Vi var genomblöta när vi kom in och jag visste inte hur jag skulle få torkat mina kläder till morgondagens skogsarbete. Men med termostaten på 26grader på rummet fixade det sig helt förutom mina kängor,    men jag hade stövlar att ta till på Söndagen

  

PÅ morgonen var vi trötta Madicken ville nog liksom jag sovit en liten stund x-tra. (på en skylt stod det "INGA HUSDJUR I SÄNGARNA") (Tur att man har boxer)

 men sova får man göra hemma och inte på läger för det är ju så ini bomben roligt att få vara med i en sån gemenskap som vi boxerfolk känner med varandra samt   Rottweiler instruktörer  så klart   .

Skapa flashcards