madickens

Direktlänk till inlägg 6 april 2014

Nystart

Av Gun - 6 april 2014 11:41

        Det har nu gått snart 2 år sedan jag var här inne och skrev om mina djur och oss själva.

Vet ännu inte om jag kommer att komma igång, men nu kommer en ny liten flockmedlem att flytta in och då kanske jag tycker att det är kul att berätta om den, och visa bilder o filmer.


Vi har länge velat ha en liten ponny som sällskap till Minette, det är 2 år sedan den sista ponnyn lämnde oss.

Minette har haft många olika kompisar inneboende här hemma sen dess.

Problemet är att när just dessa hästarna åker iväg på träning o tävling så blir hon ensam ibland på dagarna.


Så för några veckor sedan började jag leta aktivt efter en kompis till henne, i olika grupper och sidor på Fb samt Hästnet och även på uppfödares hemsidor.

Vi tänkte först att vi skulle ha en äldre ponny som skulle få ett "sista hem" hos oss, fast vi hittade inte någon som var så pass frisk så vi kunde försäkra den, för det är viktigt att kunna ge ett djur så bra vård som möjligt om den skulle bli sjuk.


Vi hade ytterligare ett krav, den skulle vara över 100cm. och de flesta var mini. :(

 Vi hittade en annons på Hästnet och även senare på Fb det var en jättesöt shettis.... såg inte så stor ut men efter jag läst berättelsen om varför hon skulle säljas kunde jag inte släppa tanken på henne, så jag skrev och frågade hur hur stor hon var, och tänkte att är hon mindre än 100 cm så får det gå ändå. När jag sedan fick svaret att hon var lite över 100cm så var saken klar.

Vi hade planerat att besöka en uppfödare här hemma i trakten och titta på deras ponnies ochså.... men jag kunde inte släppa tanken på den lilla ponnyn i Småland, så alla våra planer ställdes på ända och vi bestämde att vi kör till Småland först och hälsar på, och därefter kör vi en tur på några dagar med husbilen och sedan hem och gör ett besök hos ponny uppfödaren här hemma och efter det så bestämmer vi om var någon som passade oss....


 Vi kom överens med ägaren om att få komma och träffa henne så på onsdag och då var husbilen packad och vi körde till Småland.


När vi kom in i stallet så började jag grina för där stod en kopia av vår lilla Maya (shettis) som vi hade för några år sedan.  

Vi blev godkända av ägaren och vi skulle bara tänka lite på det innan vi var helt klara med om detta var rätt och att vi skulle kunna ge henne ett så bra liv som hon är värd, så vi tackade för oss och körde vidare.

Något senare så visste vi att hon är den som vi vill ha och så kommer det att bli, för i mitten på denna vecka åker vi till Småland och hämtar henne till sitt nya "för alltid" hem.   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 11 april 2014 22:51


Idag har lilla Ponny varit ute i hagen från kl. 7.30 -16.00. Jag har haltat omkring (är operead och har ett stort bandage på min fot) med ponnyn i ett grimskaft så hon har fått se sig omkring runt på gården, vi skyndar långsamt med allt hon är ju b...

Av Gun - 6 maj 2012 20:27

Då jag varit slö med att uppdatera bloggen så gör jag  helstopp nu, kanske jag har mer inspiration till hösten, men vill visa några bilder som jag tagit iår, och som vanligt är det mina djur som får stå i fokus när alla andra sviker.       Vi h...

Av Gun - 10 januari 2012 14:29

          Nu är det matte som läskar oss.               ...

Av Gun - 8 november 2011 12:48

Vi var vid Vallda Sandö och promenerade en dag när det var fint väder. Det var min kusin och hennes hund och mina 2 vildingar.       ...

Av Gun - 10 oktober 2011 11:15


  För ett par veckor sedan var vi på en tur till Skåne kanske den sista för i år ! Vi har skaffat "springer" till våra cyklar så nu kan vi komma lite längre på våra utflykter och hundarna gillar spec. att dra cyklarna , vi får ligga på bromsen det ...

Ovido - Quiz & Flashcards