madickens

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Liisabet,s premiär tur med husvagn

Av Gun - 19 april 2010 22:18

  

Första stoppet för rastning av flickorna och lite fika till oss blev det i Susedalen på väg till Ängelholm där vi skulle fira Påsk. 

   

Madicken kände igen sej eftersom hon varit på just denna rastplatsen flera ggr.tidigare

Eftersom vi är så duktiga flickor får vi springa lösa och rasta av oss ordentligt och det gillar vi jätte mycket.   Du får inte gå ut i gatan Liisabet för det kan vara farligt... sa Madicken till sin lillasyster .

Kom och titta ...jag har hittt nåt.....   



 Nu har vi kommit till vår plats som vi ska ha här på campingen. Och detta kallas *rutan*och betyder att vi inte får lov att gå utanför markeringen som är 4 st stenar i hörnen och därinne bor vi ...har du förstått Liisabet ?! (sa Madicken)

 

....ja jag förstår,sa Liisabet.

Men nu tror jag att vi ska gå in och kolla husvagnen och testa sängarna och sofforna .....

Ja det var okej och bra utsikt har man här där man kan se grinden som går ut i skogen ...


  

Och här ser vi ut över hela campingen..



  

Jag tror att vi ska vila lite ...sa matte.


  

Ja vi är ochså jätte trötta....zzzzzzzzzzzzzzz

  

Vi sover..................zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


  

Nu är vi på väg till staden för att köpa ägg men vi tog en liten avstickare ner till stranden.

    

Madicken kollade badtemperaturen...

Den var okej så hon tog sej några dopp, Liisabet ville inte bada hon tyckte det var kallt....

Efteråt blev Madicken frotterad torr... Liisabet satt och tittade på.

Sen började vi promenera in till stan ..  

Vätskekontroll..............


Fortsättning följer en annan dag.

Hejdå från oss.   









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 11 april 2014 22:51


Idag har lilla Ponny varit ute i hagen från kl. 7.30 -16.00. Jag har haltat omkring (är operead och har ett stort bandage på min fot) med ponnyn i ett grimskaft så hon har fått se sig omkring runt på gården, vi skyndar långsamt med allt hon är ju b...

Av Gun - 6 april 2014 11:41

        Det har nu gått snart 2 år sedan jag var här inne och skrev om mina djur och oss själva. Vet ännu inte om jag kommer att komma igång, men nu kommer en ny liten flockmedlem att flytta in och då kanske jag tycker att det är kul att berätta om...

Av Gun - 6 maj 2012 20:27

Då jag varit slö med att uppdatera bloggen så gör jag  helstopp nu, kanske jag har mer inspiration till hösten, men vill visa några bilder som jag tagit iår, och som vanligt är det mina djur som får stå i fokus när alla andra sviker.       Vi h...

Av Gun - 10 januari 2012 14:29

          Nu är det matte som läskar oss.               ...

Av Gun - 8 november 2011 12:48

Vi var vid Vallda Sandö och promenerade en dag när det var fint väder. Det var min kusin och hennes hund och mina 2 vildingar.       ...

Ovido - Quiz & Flashcards