madickens

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2010

Läger på Tånga Hed

Av Gun - 2 oktober 2010 11:59

Jag har varit på Tånga Hed på Boxerläger från fredag till söndag .

jag valde att ta med bara en hund och det blev Madicken som fick följa med.

När vi kom dit var det fint väder och så hoppades jag det skulle förbli över helgen.... men icke,

  

jag blev tilltelad att deltaga i en "sökgrupp" och det kändes kul och spännande eftersom vi inte gjort det tidigare.

Lördag morgon regnade det när vi gick upp och efter frukost i "mässen" packade vi ner kaffetermosar och grillkorv med tillbehör +engångsgrill ...sen bar det ut i skogen på Remminge militärområde.....och det regnade . väl framme på platsen där vi skulle utöva sök träningen och vi kommit ur bilarna var det skjutövning i närheten det var gevär skott  som aldrig tycktes ta slut, strax uppenbarade det sig en jägare med bössa över armen och attityd så man blev lite rädd han ifråga satte om och hur vi hade tillstånd att vistas på militärområdet, men efter en stund var han riktigt trevlig när vi hade rett ut vilket tillstånd vi hade för att vistas inom området ...och så regnade det .

  

Vi fick lära oss  "sök" från grunden det var roligt och alla hundarna älskade det .....och det regnade ,

vid 14.30 hade alla hundarna fått delaga och det var dags för lite mat, vi tände grillen ........och det regnade ..............................när vi började äta en stund senare REGNADE DET INTE.

Efter lunchen var det dags för uppletande och det tycker Madicken är det roligaste som hon vet att göra......så regnade det igen...

Vi åkte hem till Tånga framåt 17.00 tiden ....och det regnade . Vi var genomblöta när vi kom in och jag visste inte hur jag skulle få torkat mina kläder till morgondagens skogsarbete. Men med termostaten på 26grader på rummet fixade det sig helt förutom mina kängor,    men jag hade stövlar att ta till på Söndagen

  

PÅ morgonen var vi trötta Madicken ville nog liksom jag sovit en liten stund x-tra. (på en skylt stod det "INGA HUSDJUR I SÄNGARNA") (Tur att man har boxer)

 men sova får man göra hemma och inte på läger för det är ju så ini bomben roligt att få vara med i en sån gemenskap som vi boxerfolk känner med varandra samt   Rottweiler instruktörer  så klart   .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 11 april 2014 22:51


Idag har lilla Ponny varit ute i hagen från kl. 7.30 -16.00. Jag har haltat omkring (är operead och har ett stort bandage på min fot) med ponnyn i ett grimskaft så hon har fått se sig omkring runt på gården, vi skyndar långsamt med allt hon är ju b...

Av Gun - 6 april 2014 11:41

        Det har nu gått snart 2 år sedan jag var här inne och skrev om mina djur och oss själva. Vet ännu inte om jag kommer att komma igång, men nu kommer en ny liten flockmedlem att flytta in och då kanske jag tycker att det är kul att berätta om...

Av Gun - 6 maj 2012 20:27

Då jag varit slö med att uppdatera bloggen så gör jag  helstopp nu, kanske jag har mer inspiration till hösten, men vill visa några bilder som jag tagit iår, och som vanligt är det mina djur som får stå i fokus när alla andra sviker.       Vi h...

Av Gun - 10 januari 2012 14:29

          Nu är det matte som läskar oss.               ...

Av Gun - 8 november 2011 12:48

Vi var vid Vallda Sandö och promenerade en dag när det var fint väder. Det var min kusin och hennes hund och mina 2 vildingar.       ...

Ovido - Quiz & Flashcards