madickens

Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Madicken i Billdals ridhus och Utställning i Svenljunga

Av Gun - 17 november 2009 17:46

Ja det var ju ett tag sedan jag bloggade regelbundet kanske nyhetens behag!? Men en anledning är ju att min mobilkamera inte varit ok. jag tar därför lite bilder som jag hade i kameran som inte heller är riktigt ok.



Dessa bilder tog jag i ett ridhus när Pontus tävlade jag hade lagt Madicken på en bänk och gick nederst på avsatsen för att ställa in kameran när jag gick upp igen hade en annan matte lagt sin hund vid sidan om Madicken jätte spännande tyckte hon.

  

  

Bordercollien låg och kollade sin matte som var nere på

banan.

     

 

   

Madicken kollade mig , när jag klev upp på översta parkett.

  

Matte kan jag komma upp till dig ,vill inte ligga här nere

ser inte så bra härifrån.

 

 

 

 

Tidigt igår morse packade vi bilen med div. hundutställnings prylar,samt kaffe och mackor ,sen for vi till Svenljunga . Det var södra Älvsborg's Kennelklubb som var arrangör för denna inoff. utställning Det var välordnat och mycket trevligt. Bedömningarna började kl 10,00 i  de fyra ringarna  ,med över 70 hundar i varje ,Det var fyra Berner Sennen hundar före oss i vår ring Madicken var (tyvärr) enda Boxern. Hon fick en BIR rosett +en HP rosett, Och Fin kritik, samt härligt temperament stod det längst ned på Bedömningen.

trots att hon slickade domaren i ansiktet och höll på att välta honom när han böjde sig för att titta i munnen .

Sen blev det en lång väntan tills hon skulle bedömmas i Gruppfinalen, vid halv 5 var vi färdiga ,hon placerade sig som 2a i Gruppfinalen och med ytterligare en fin Rosett och många fina priser såsom  hundfoder,skinnväska till matte, ostbricka m.hyvel och kniv,ett set m. 4 kaffemuggar ,fia spel ,kortlek, plockepinn  reflexer ......

Ja, vi var så nöjda och trötta efter denna Lördagen så det blev tidig nattinatti för mej och Madicken.

Tyvärr blev det inga bra bilder från utställningen

 

 

 

Här kommer lite bilder från utställningen i Svenljunga.

  

 Så går vi runt kring en enebära buske ,enebära buske.........!

 

Hit med godiset...matte!

  

Fram med det godiset nu...., en röd och en lila rosett betyder väl

 att jag fick VG och då ska jag belönas matte. 

 

 

 

Madicken blev sedan placerad som tvåa i gruppen.

      

 

  

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Gun - 11 april 2014 22:51


Idag har lilla Ponny varit ute i hagen från kl. 7.30 -16.00. Jag har haltat omkring (är operead och har ett stort bandage på min fot) med ponnyn i ett grimskaft så hon har fått se sig omkring runt på gården, vi skyndar långsamt med allt hon är ju b...

Av Gun - 6 april 2014 11:41

        Det har nu gått snart 2 år sedan jag var här inne och skrev om mina djur och oss själva. Vet ännu inte om jag kommer att komma igång, men nu kommer en ny liten flockmedlem att flytta in och då kanske jag tycker att det är kul att berätta om...

Av Gun - 6 maj 2012 20:27

Då jag varit slö med att uppdatera bloggen så gör jag  helstopp nu, kanske jag har mer inspiration till hösten, men vill visa några bilder som jag tagit iår, och som vanligt är det mina djur som får stå i fokus när alla andra sviker.       Vi h...

Av Gun - 10 januari 2012 14:29

          Nu är det matte som läskar oss.               ...

Av Gun - 8 november 2011 12:48

Vi var vid Vallda Sandö och promenerade en dag när det var fint väder. Det var min kusin och hennes hund och mina 2 vildingar.       ...

Ovido - Quiz & Flashcards