madickens

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Gun - 15 december 2009 18:35

Idag hade jag ett viktigt möte, och hade svårt för att få valpvakt ,men Pontus tog ledig eftermiddag från skolan och kom till undsättning. när han fått alla instruktioner om hur valpen skulle skötas åkte  jag iväg men oroade mig ändå för att hon skulle sätta nåt i halsen eller bita på ngn. sladd, att Madicken skulle vara för hårdtassad mot henne, ja jag oroade mig så jatt jag fick ont i huvudet  . Väl hemma igen efter 2 timmar fick veta att inget hade hänt av det jag befarat och allt var i sin ordning ,....!    

Nu tillbaka till Namngivningen som snart måste bli av, vi får fortsätta att fundera      över ett värdigt namn till denna lilla "snuttetutteflickan".        

Av Gun - 15 december 2009 10:15

Som ni kanske har märkt så har vi lite olika namn på vår lilla valp. Vi har nämligen svårt för att komma på det perfekta namnet.........innan hon flyttade till oss kallade vi henne för "Lisabeth"så heter ju Madickens lillasyster i filmen.

Sen var hon och en syster i kullen väldigt bitiga  och kallades av uppfödaren för systrarna Bit.........Då blev det Lisabita ....sen hör det till saken att hon är mycket lik vår boxer Kajsa som lämnade oss nu i Augusti och vi säger ofta fel och kallar henne för Kajsa ..... Det är jätte svårt att hitta det rätta namnet .

Inkallningen funkar nu ändå jag ropar bara .. "gooooodiiiiis  hon är snabb som ögat och får en bit skivbar leverpastej när hon har satt sej ner. Nu vi tränar även på ingång till fot på detta sättet. Madicken älskar när vi tränar ....eftersom det delas ut leverpstej även till henne. 

Jag har tränat inkall med att ropa "goodiis" till många av mina tidigare hundar och det har funkat  jätte bra på allihopa. Efersom det ALLTID betyder att godis delas ut.

Ja, tillbaka till namnet så har vi ibland haft samma namn 2ggr. vilket har funkat bra det ochså.

  1. Kickan
  2. Buster
  3. Kickan
  4. Kajsa
  5. Fantasi(dog 5 mån. gaml)
  6. Vicky
  7. Kajsa
  8. Fanny
  9. Madicken
  10. ????????????????????????

 

Ovido - Quiz & Flashcards