madickens

Alla inlägg den 16 december 2009

Av Gun - 16 december 2009 18:20

    Liisabeth     är vad hon kallas för från och med nu.

Hennes riktiga namn är "Impressives Yippie". Det är ett fint namn ochså.

Eftermiddagens utevistelse blev jobbig när jag fick klättra som en bergsget efter henne när hon "rejsade över bergskrevor och upp på berget, när jag nästan fick tag i henne fintade hon mig och rusade ner för berget livrädd var jag att hon skulle fara ut över stupet ca:2meter högt.... fick tag på henne i sista stund.

 Om jag springer ifrån henne kommer hon inte efter som valpar brukar göra , nä hon gör precis som Kajsa gjorde går åt andra hållet och hon får då ett så långt försprång så det är svårt att hinna fatt henne vid fara.

Men nu är det kväll och allt är lugnt ,hon sover just nu vid braskaminen .

 

Tog bilder på henne iväll men det blev inte så bra, här har hon ett tuggben

som hon gjort sönder.

     

Av Gun - 16 december 2009 11:05

  Idag är valpen 9veckor och väger 5,9kg  namnet är inte bestämt  ännu men ikväll ska vi förhoppningsvis ha det klart ,det ska avspegla lite av hennes karaktär tycker jag....

 Hon är  självständig ,går sin egen väg , tuff ,bestämd ,  envis som synden ,skriker som en stucken gris när jag håller fast henne vid en tillrättavisning.   


När vi är ute på tomten , går eller springer hon iväg från Madicken och mig och innan jag har kommit fatt henne är hon långt upp i berget eller gått igenom fårstaketet som finns på ena sidan tomten där jag inte kan komma över eller så drar hon åt andra hållet mot hästhagarna ...pust ..#stön# hjälp # sen när vi kommer in så sover hon som en stock länge , länge,...   och jag kan återhämta mig   och se fram mot nästa utevistelse med vår lilla gosegurka.  

Livet är allt underbart och oförutsägsbart.

Madicken är mycket duktig på att leka med henne de jagar varandra och har väldigt roligt tillsammans.  .


Ovido - Quiz & Flashcards