madickens

Direktlänk till inlägg 29 december 2009

Fyrverkeriträning inför NyÅrsAfton.

Av Gun - 29 december 2009 11:06

Nu har vi tränat fyrverkeriljud  från You Tube i två timmar det har gått bra Liisabeth reagerar inte utan har sovit vid mina fötter. Jag tycker det är bra att träna under såna här kontrollerade former. Ikväll ska vi träna så hon även får se på skärmen när ljudet kommer.

Madicken är fortfarande i sin egen lilla fantasivärld.

 Hon fick träna hoppning i ett ridhus igår med hinderbana och andra aktiviteter samt en joggingrunda, ja det är tur jag har mitt barbarn till hjälp nu när det är så halt jag vågar nästan inte gå ut med rädsla att åka i backen.

Just nu sover Madicken i vårt sovrum och Bonnie och Liisabeth leker med vedträ och annat som inte är hundleksaker typ mjölk kartonger tidningar som ska eldas, ...de små liven  har jättekul och  är mycket påhittiga.

Bonnie har nu varit hos oss i 12 dygn, hon är snäll och foglig och vänligt sinnad mot oss och  mot alla mina djur, men med tanke på att hon väger 15-20 kg mer än Madicken och 35kg mer än Liisabeth så har hon lite svårt ibland att leka på deras nivå , men hon är ju inte så gammal så det kommer hon nog så småningom att lära sig .

Ja hon är väldigt mycket hund som tar och kräver plats med all rätt....



            Hon är en jätte fin tjej

                       "lilla"

                Söta Bonnie!

                                          

  

    



 
 
Ingen bild

Texas

30 december 2009 20:48

AAAA ni verkar ha det hur gått som helst ju.... När bonnie åkt kanske ja kan få komma ett par dagar... hehehe
Ville bara önska en riktigt god fortsättning å hoppas att allt går bra imon ...
GOTT NYTT ÅR

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 11 april 2014 22:51


Idag har lilla Ponny varit ute i hagen från kl. 7.30 -16.00. Jag har haltat omkring (är operead och har ett stort bandage på min fot) med ponnyn i ett grimskaft så hon har fått se sig omkring runt på gården, vi skyndar långsamt med allt hon är ju b...

Av Gun - 6 april 2014 11:41

        Det har nu gått snart 2 år sedan jag var här inne och skrev om mina djur och oss själva. Vet ännu inte om jag kommer att komma igång, men nu kommer en ny liten flockmedlem att flytta in och då kanske jag tycker att det är kul att berätta om...

Av Gun - 6 maj 2012 20:27

Då jag varit slö med att uppdatera bloggen så gör jag  helstopp nu, kanske jag har mer inspiration till hösten, men vill visa några bilder som jag tagit iår, och som vanligt är det mina djur som får stå i fokus när alla andra sviker.       Vi h...

Av Gun - 10 januari 2012 14:29

          Nu är det matte som läskar oss.               ...

Av Gun - 8 november 2011 12:48

Vi var vid Vallda Sandö och promenerade en dag när det var fint väder. Det var min kusin och hennes hund och mina 2 vildingar.       ...

Ovido - Quiz & Flashcards